Metodická karta
Co je štěstí?
psychologické aspekty
ČASOVÁ DOTACE 3 až 5 hodin
CÍL Žebříček hodnot, komunikace, poznání sama sebe.
POMŮCKYDopisní či jiné papíry, obálky, tužky, pastelky
MATERIÁL A PŘÍPRAVA Bez specifických požadavků na přípravu
PROSTŘEDÍ Bez specifických požadavků na prostředí
Aktivity
Pedagog vypráví příběh o poutníkovi, který se vydává do světa, aby vše poznal, zkusil a potom si vybral, čím v životě bude. Poutník se tedy vydává nalézt své životní štěstí. Každý z účastníků je poutníkem a hledá při svém putování tak trochu sám sebe, smysl svého života, své štěstí. Proč se nezeptat kolemjdoucích, jestli ho náhodou nepotkali či nevědí co to je. Během putování krajinou či městem se účastníci ptají lidí na obyčejnou věc: KDE HLEDAT ŠTĚSTÍ? CO JE ŠTĚSTÍ? Odpovědi si účastníci zapisují. Nelze přikázat, kolik odpovědí musí kdo sehnat, nejde o soutěž!
V lese, u řeky, ve společenské místnosti, kdekoli se uspořádá „výstava“ na téma: Kde hledat štěstí. Vystaví se zápisy (popř. kresby mladších dětí) získaných odpověďmi. V rámci vernisáže se koná povídání o tom, co je štěstí.
Na závěr si každý napíše či nakreslí dopis někomu pro štěstí – štěstí může být i krásný dopis či někomu udělat radost jen na chvilku.