Metodická karta
Co si počnu?
psychologické aspekty
ČASOVÁ DOTACE 40 minut
CÍL Přimět děti zamyslet se nad řešením situací, které se jim mohou běžně přihodit.
POMŮCKY Kartičky v příloze s náměty scének, hodinky
MATERIÁL A PŘÍPRAVA Tabulka z přílohy s náměty scének rozstříhaná na jednotlivé kartičky
PROSTŘEDÍ Bez specifických požadavků na prostředí
Tabulka s náměty
Aktivity
Kartičky okopírujte a vystříhejte.
Děti se rozdělí do dvojic. Lepší, když bude dvojice namíchaná z jednoho mladšího a jednoho staršího dítěte, aby starší mohl mladšímu vysvětlit, co je na kartičce napsáno a aby spolu vymyslely krátkou scénku na dané téma.
Nechte každé dvojici vybrat jednu kartičku (aniž by znala obsah). Dejte dětem 5minut na přípravu scénky na jimi vybrané téma.
Ať dvojice postupně sehrají svou scénku. Po sehrání každé scénky diskutujte s dětmi nad vyřešením jejich tématu. Uvidíte, že se objeví více názorů na řešení dané situace.
Variace
Pro více scénářů, nechte děti vymyslet kartičky se situacemi, se kterými se setkaly.
Děti nerozdělujte do dvojic. Nechte vytáhnout každého jednu kartičku. Starší děti pomůžou mladším přečíst její obsah. Ať každý postupně přečte svou kartičku a řekne, jak by se v dané situaci zachoval. Společně s ostatními debatujte, jestli je to správné, nebo ne. Popřípadě, jak by se člověk měl v dané situaci zachovat.