Metodická karta
Reklama
psychologické aspekty
ČASOVÁ DOTACE Celodenní aktivita
CÍL Pochopení základního principu propagace. Kreativita. Reflexe práce ostatních kamarádů.
POMŮCKY Libovolné předměty, pro které je možné vymyslet reklamní strategii
MATERIÁL A PŘÍPRAVA Žádná specifická příprava není nutná
PROSTŘEDÍ Bez specifických požadavků na prostředí
Aktivity
Děti si přinesou nejpoužívanější věc, kterou ve svém okolí mají. Stoupnou si do kruhu a vymění si svou věc s člověkem po pravici.
Každý jednotlivě vymyslí reklamu, díky které tento předmět prodá. Může to být jakákoliv forma reklamy: televizní scénka, rozhlasový spot, novinový článek, leták, billboard, veškerá média, jakýkoliv způsob.
Prodávající si samozřejmě může vymýšlet či přehánět schopnosti daného předmětu. Může si vymyslet jeho historii a cokoliv dalšího k podpoře jeho prodeje. Tyto fabule však musí vycházet z reálného základu. Každý si svou reklamu během dne připraví.
Svou reklamu každé dítě večer předvede. Každý udělí hlas předmětu, který by si po reklamě koupil.
PŘÍKLAD Tomáš dostal na prodej zapalovač. Může tvrdit, že je to zapalovač, se kterým si zapaloval Václav Havel své cigarety, nebo že tento zapalovač hoří i pod vodou atd. Fantazii se meze nekladou.
Variace
Je možné vytvořit porotu, která bude reklamy hodnotit.
Vychovatelé hrají také a porota je vytvořena z dětí.