Metodická karta
Zahraj si v reklamě
psychologické aspekty
ČASOVÁ DOTACE 60 až 120 minut
CÍL Cílem aktivity je upozornit na reklamy, které se snaží vzbudit v lidech potřebu vypůjčit si peníze. Děti by si měly uvědomit, že obsah reklamy může být zavádějící a vzbuzovat klamnou představu. Děti by se měly naučit, že reklama slouží pouze jako nástroj pro upozornění na produkt či instituci a nenabízí objektivní a ucelený pohled na podmínky, které musí klient splňovat.
POMŮCKY Rekvizity pro zvolenou scénku, pastelky, papíry
MATERIÁL A PŘÍPRAVA Vysvětlete dětem, s jakým typem reklam se mohou setkat, chvíli o těchto formách diskutujte. Děti by měly během dne sledovat reklamy kolem sebe, které se týkají financí.
PROSTŘEDÍ Bez specifických požadavků na prostředí
Aktivity
Zeptejte se dětí, které reklamy během dne viděly, které se jim zdají zajímavé, lákavé. Diskutujte o jejich obsahu.
Vytvořte skupinky alespoň po čtyřech dětech různých věkových skupin. Děti si během vyhrazeného času připraví svojí vlastní reklamu. Scénku si posléze navzájem zahrají a následně o obsahu diskutují.
PŘÍKLAD Vytvořit mohou reklamu na výhodný tarif, půjčku, leasing, pojištění apod.
Variace
Mladší děti mohou dané reklamy namalovat.