Karta > Zahraj si v reklamě
Metodická karta

Zahraj si v reklamě

psychologické aspekty

ČASOVÁ DOTACE 60 až 120 minut

CÍL Cílem aktivity je upozornit na reklamy, které se snaží vzbudit v lidech potřebu vypůjčit si peníze. Děti by si měly uvědomit, že obsah reklamy může být zavádějící a vzbuzovat klamnou představu. Děti by se měly naučit, že reklama slouží pouze jako nástroj pro upozornění na produkt či instituci a nenabízí objektivní a ucelený pohled na podmínky, které musí klient splňovat.

POMŮCKY Rekvizity pro zvolenou scénku, pastelky, papíry

MATERIÁL A PŘÍPRAVA Vysvětlete dětem, s jakým typem reklam se mohou setkat, chvíli o těchto formách diskutujte. Děti by měly během dne sledovat reklamy kolem sebe, které se týkají financí.

PROSTŘEDÍ Bez specifických požadavků na prostředí

 

 

Aktivity

Zeptejte se dětí, které reklamy během dne viděly, které se jim zdají zajímavé, lákavé. Diskutujte o jejich obsahu.

Vytvořte skupinky alespoň po čtyřech dětech různých věkových skupin. Děti si během vyhrazeného času připraví svojí vlastní reklamu. Scénku si posléze navzájem zahrají a následně o obsahu diskutují.

PŘÍKLAD Vytvořit mohou reklamu na výhodný tarif, půjčku, leasing, pojištění apod.

 

Variace

Mladší děti mohou dané reklamy namalovat.

 

 

Další metodické karty

Kontakt

Fórum pro prožitkové vzdělávání

Zapsaný ústav, IČ: 027 61 181

Vášova 265/19, 103 00 Praha 10

info(zavináč)forumppv.cz

T: +420 777 140 494

Podpořte nás

Pro naši neziskovou organizaci je velmi důležitý transparentní způsob jejího financování. Pro tento účel jsme zřídili účet u ČSOB 267583161/0300

Děkujeme Vám!